Hem » Vanliga frågor & svar

Vanliga frågor & svar

Varför ska jag identifiera mig med Mobilt BankID?

Vi värnar om din säkerhet när ni handlar av oss.

Vi vill se till att ingen annan än ni personligen använder era personuppgifter när ni handlar i vår webbshop.

För att ta bort denna risk kräver vi att ni legitimerar er med mobilt BankID för att säkerställa att ingen försöker handla i ert namn.

Detta krav ställs främst på:
*Swish
*Faktura
*Delbetalningar
men kan även att förekomma på kortbetalningar.

 

Hur lång leveranstid har ni?
Vi skickar med DHL Service Point och med Postnord, leveranstiden är 1-3 arbetsdagar.
(Transportörens leveranstider kan variera och fölängas med någon arbetsdag under högsäsonger) 
Varför svarar inte kundtjänst när jag ringer?
Kundtjänst arbetar även i butik då den kan vara full av kunder, kan vi ha svårt att svara i telefon. Ring gärna tillbaka efter en stund eller maila till Symaskinskungen@outlook.com
Det har gått mer än 4 arbetsdagar, varför har jag inte fått min leverans?
Har du inte fått din leverans inom 2-4 arbetsdagar, tveka inte att höra av dig så kollar vi vad som kan blivit fel.
Hur går garantin till om man handlar symaskiner på symaskinskungen.se?
Vi står för fraktkostnad om det skulle behövas, annars har vi 4 stycken serviceställe i Sverige som man kan åka till.
Tänk på att kartongen skall sparas till symaskinen så varan kan skickas under garantitiden.
Vad är det för skillnad på elektronisk och mekanisk symaskin?
En elektronisk symaskin ställer in sig automatiskt med ett knapptryck. På en mekanisk symaskin får man manuellt ställa in på rattar för att få rätt inställning.
Handlar man fraktfritt på symaskinskungen.se?
 Alla symaskiner, provdockor och ordrar över 600kr är fraktfria.
Under 600kr gäller: 

* 59kr för Postnord MyPack

* 79kr för Dhl Service Point

(Vi erbjuder även hemleverans med Postnord, denna tjänst kostar 200kr)

Finns inget som matchar ovan filtrering. Vänligen ändra dina val.